مقالات آموزشی زیبایی

زاویه دار کردن فک و صورت با ورزش (به راحتی و بدون جراحی)

داشتن فک و صورت زاویه دار و خوش فرم همیشه یکی از آرزوها و علاقه های افراد دارای صورت پف کرده و تپل بوده و هست. از نظر زیبایی شناختی صورت های زاویه دار مورد پسند بیشتری هستند و به اصطلاح خوش فرم تر هستند. این روزها روش های مختلفی برای زاویه دار کردن فک و صورت و چانه وجود دارد که افراد می توانند یکی از آن ها را انتخاب کرده و فرم صورت خود را زیباتر کنند. یکی از روش های رایج برای فرم دهی به صورت جراحی است اما ممکن است بسیاری از افراد به دلیل ترسی که از عمل های جراحی دارند به سراغ این روش نروند. به همین جهت در این مقاله قصد داریم چند مورد از بهترین روش های زاویه دار کردن فک و صورت با ورزش را به شما معرفی کرده و روش انجام آن ها را آموزش دهیم.

 

زاویه دار کردن فک یا فرم دهی به صورت چیست؟

منظور از زاویه دار کردن فک و صورت، انجام هر گونه اقدامی است که باعث از بین رفتن و بهبود ناهنجاری های فک و زیبایی آن شود. ناهنجاری های موجود در صورت و فک ممکن است به دلایلی مانند:

  • گردی بیش از حد صورت،
  • چربی زیاد صورت،
  • کمبود اسکلت،
  • کوچک بودن یا کوتاه بودن اندازه هندسی فک،
  • بزرگ بودن بیش از اندازه استخوان فک
  • و … باشد.

همانطور که گفته شد زاویه سازی صورت با روش هایی مانند: جراحی، تزریق ژل و چربی و روش هایی از این دست که به آن ها مادلینگ چهره نیز گفته می شود از جمله روش های رایج هستند اما روشی که در این مقاله به معرفی و بررسی آن می پردازیم زاویه دار کردن فک و صورت با ورزش و بدون نیاز به استفاده از روش های جراحی است.

 

روش های زاویه دار کردن فک و صورت با ورزش و بدون جراحی

روش های گوناگونی برای زاویه دار کردن فک، صورت و چانه با ورزش وجود دارد که انجام مرتب و صحیح آن ها می تواند کمک فراوانی در زیبایی و خوش فرم شدن صورت داشته باشد. برخی از مفیدترین و بهترین این روش ها عبارتند از:

1. تمرین کردن با وزنه برای سفت کردن عضلات صورت

برای اینکه بتوانید عضلات متراکم و بدون چربی داشته باشید در وهله اول باید با وزنه ورزش کنید. ورزش کردن با وزنه باعث می شود که سوخت و ساز بدن افزایش پیدا کند و در نتیجه انجام این تمرینات سبب کاهش وزن و جلوگیری از چاقی می شود و در نهایت می تواند عضلات صورت را تقویت کند.

 

2. ماساژ صورت روشی موثر برای زاویه دار کردن صورت

ماساژ صورت روشی موثر برای زاویه دار کردن صورت

ماساژ دادن صوت از جمله روش هایی است که جلوی پیری و چین و چروک شدن صورت را می گیرد و همچنین باعث سفت شدن عضلات صورت و زاویه دار کردن فک می شود. با انجام ماساژ صورت، جریان خون با سرعت بیشتر و بهتری در زیر پوست صورت انجام می شود و سلولیت صورت را کاهش می دهد. همچنین با ماساژ دادن صورت می توانید به راحتی چربی های اضافی صورت را آب کرده و از بین ببرید.

 

3. انجام تمرینات ورزشی برای زاویه دار کردن فک و صورت

تمرینات ورزشی متعددی برای زاویه دار کردن فک، صورت و چانه وجود دارد که با انجام آن ها می توان بدون نیاز به هیچ نوع تزریق یا عمل جراحی صورت زیبا و خوش فرمی داشته باشید. برخی از مهم ترین این تمرینات ورزشی عبارتند از:

 

  • تمرین اول: حلقه گردن یا دراز نشست گردن (Neck curlup)

این ورزش همانطور که از نام آن پیداست مشابه دراز نشست شکمی است، با این تفاوت که فقط برای گردن است. برای انجام این تمرین ابتدا می بایست به پشت دراز بکشید. زبان خود را به سقف دهان فشار دهید. این حرکت باعث فعال کردن ماهیچه های جلوی گردن می شود. سپس چانه خود را بالا آورده و به سمت قفسه سینه نزدیک کنید به طوری که سر شما حدود دو اینچ از زمین جدا شود. باید توجه داشته باشید که هنگام انجام این تمرین شکم و چانه خود را ثابت نگه دارید.

حلقه گردن یا دراز نشست گردن (Neck curlup) برای زاویه دار کردن فک و صورت با ورزش

برای شروع کار با سه ست 10 تایی تمرین را انجام دهید و به مرور و با گذشت زمان، تعداد را افزایش دهید. سعی کنید برای این تمرین زمان بگذارید و آن را با حوصله تمام انجام دهید، زیرا معمولا عضلات این قسمت از گردن زیاد ورزیده نیستند و اگر این تمرین در ابتدا با سرعت زیاد یا در تعداد بالا انجام شود، ممکن است به جای زیبایی بخشیدن باعث ایجاد گردن درد شود.

 

  • تمرین دوم: پشت بند ترقوه یا پشتیبان استخوان ترقوه (Collar bone backup)

این تمرین به 3 صورت: نشسته روی صندلی، خوابیده و ایستاده قابل انجام است. برای انجام این تمرین ابتدا سر خود را صاف نگه دارید. سپس آن را به اندازه چند اینچ به عقب ببرید. در این حالت باید حس کنید که عضلات دو طرف گلو منقبض شده و سپس در حالت آرامش قرار می گیرند یا به اصطلاح ریلکس می شوند.

پشت بند ترقوه یا پشتیبان استخوان ترقوه برای زاویه دار کردن فک و صورت با ورزش

برای شروع این تمرین را به سه ست 10 تایی انجام دهید. سپس بیشتر از 30 ثانیه در همان حالت بمانید. توجه داشته باشید که در این روش گوش ها باید در راستای شانه ها قرار داشته باشند. سر نیز به صورت کاملا صاف باشد.

 

  • تمرین سوم: چرخاندن زبان یا چرخش زبان (Tongue twister)

این تمرین برای تقویت عضلات زیر چانه انجام می شود. برای انجام این تمرین زبان را به سقف دهان و پشت دندان ها بچسبانید. آن را به سقف دهان فشار دهید به طوری که سقف دهانتان به وسیله زبان کاملا پوشش داده شود. با ایجاد کردن لرزش در این قسمت، اندکی صدا تولید کنید. این کار باعث می شود که ماهیچه ها در این قسمت فعال شوند.

چرخاندن زبان یا چرخش زبان برای زاویه دار کردن فک و صورت با ورزش

برای شروع این تمرین را در سه ست 15 تایی انجام دهید.

 

  • تمرین چهارم: صداهای مصوت (Vowel sounds)

حرکات موجود در این تمرین برای تقویت ماهیچه های اطراف دهان و دو طرف لب ها مناسب است. برای انجام این تمرین دهان خود را باز کنید. ابتدا صدای اُ (O انگلیسی) و سپس صدای ایی (E انگلیسی) را تلفظ کنید. این حروف را با صدای بلند تکرار کنید. توجه داشته باشید که هنگام بیان این صداها و انجام این حرکات، دندان ها نباید یکدیگر را لمس کنند.

تکرار صداهای مصوت برای زاویه در کردن فک و صورت با ورزش

برای شروع این تمرین را نیز در سه ست 15 تایی انجام دهید.

 

  • تمرین پنجم: حرکت چانه به سمت بالا یا چانه بالا (Chinup)

انجام این تمرین به بالا کشیدن عضلات صورت و چانه کمک فراوانی می کند. برای انجام این کار دهان خود را به صورت بسته نگه دارید. سپس فک پایینی خود را بیرون آورده و لب پایین خود را به سمت بالا حرکت دهید. هنگام انجام این تمرین باید در قسمت زیر چانه و خط فک خود کشش و حالتی ارتجاعی را کاملا احساس کنید. این حالت را می بایست حدود 10 الی 15 ثانیه نگه داشته و سپس استراحت کنید.

حرکت چانه به سمت بالا یا چانه بالا برای زاویه دار کردن فک و صورت با ورزش

برای شروع این تمرین را در سه ست 15 تایی انجام دهید.

 

4. تغییر سبک زندگی و اصلاح برنامه غذایی

همانطور که می دانید طبیعی است که با افزایش وزن بدن، صورت نیز مانند سایر اعضای بدن چاق می شود. در نتیجه فرم و زیبایی خود را از دست می دهد. مهم ترین موضوع برای تناسب اندام و لاغر شدن اصلاح سبک زندگی و برنامه غذایی است. در مرجله اول باید توجه ویژه ای به این موضوع شود. برخی از اقداماتی که برای تغییر سبک زندگی می توان انجام داد عبارتند از:

  • سعی کنید نمک و شکر را از برنامه غذایی خود حذف کرده یا حداقل میزان آن را کم کنید. مصرف زیاد نمک می تواند باعث جمع شدن آب زیاد در بدن شود.
  • از مواد غذایی که فیبر فراوانی دارند استفاده کنید.
  • برای آن که صورتی خوش فرم و زاویه دار داشته باشید سعی کنید دانه های روغنی، میوه ها و سبزیجات تازه را بیشتر مصرف کنید.
  • برای آن که سموم موجود در بدن به راحتی و با سرعت دفع شوند، روزانه حداقل 1 و نیم لیتر آب بنوشید.
  • و … .

 

 

نتیجه گیری

همانطور که گفته شد زاویه دار بودن صورت و خوش فرم بودن آن تاثیر زیادی در زیبایی دارد. و برای اکثر افراد دارای اهمیت فراوان است. موارد و تمرینات ورزشی که در این مقاله به آن ها اشاره شد می توانند به زاویه دار کردن فک و صورت با ورزش کمک کنند. با انجام این روش ها در کنار هم می توانید بدون نیاز به انجام عمل های جراحی مختلف یا تزریق ژل و چربی، فک و صورت خوش فرم و زاویه داری داشته باشید ولی باید گفت این روش ها در طولانی مدت جواب می دهند و بالافاصله اثر نمی کنند. حتی ممکن است با رعایت نکردن سبک درست زندگی به شرایط قبل برگردند. اگر به دنبال نتیجه گرفتن سریع و با ماندگاری طولانی مدت هستید و از جراحی نمی ترسید می توانید روش های جراحی مانند لیپوساکشن غبغب و زاویه سازی صورت با تزریق ژل و چربی را نیز امتحان کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا